Gudbrandsdal Energi Nett endret fra 01.01.2021 navn til Vevig. Les mer
Fra montørenes feilretting i natt
Publisert 18.12.2020
Vi arbeider på spreng for å finne årsaken til strømbruddet
23.12.2020 kl. 15:00:
Vi har kontakt med alle målere igjen. Vi har vært i kontakt med alle kunder som har hatt lavere forbruk enn de hadde før strømbruddet.
Kunder som har skade på eget anlegg må kontakte elektriker for å få utbedret skaden. Alt reparasjonsarbeid er å betrakte som forsikringssaker, kunder som har fått skader på sine elanlegg må derfor kontakte sitt forsikringsselskap.
18.12.2020 kl. 15:50:
Vi har analysert forbruket hos de kundene som var berørt av strømbruddet. Vi har funnet noen kunder som har lavere forbruk enn de hadde før strømbruddet. De aktuelle kundene får informasjon på SMS.
18.12.2020 kl. 14:15:
Vi har hatt et fasebrudd, som trolig er forårsaket av tung islast, på en høyspentlinje. Feilen er rettet og vi jobber nå med å slå av is på strekningen mellom Tretten og Ringebu.
Etter strømbruddet har vi mistet kontakten med en del strømmålere. De aktuelle kundene har fått informasjon på SMS.
Selv om vi har kontakt med måleren, kan sikringer eller jordfeilbrytere i det enkelte anlegg ha slått ut. Vi ber derfor alle kunder om å sjekke at de har strøm på alle kurser.
Vi har også blitt kontaktet av kunder som har problemer med sine anlegg. Disse kontakter elektroinstallatør.
18.12.2020 kl. 11:20:
Vi har montører ute for å befare hele strekningen fra Tretten trafo til Ringebu trafo.
18.12.2020 kl. 10:30:
I går kveld hadde vi et større strømbrudd i Kvitfjell-området, som berørte ca. 1800 nettkunder.
De aller fleste kundene har fått igjen strømmen, men vi jobber fortsatt på spreng for å finne årsaken til strømbruddet.
Følg med på avbruddskartet vårt, som alltid viser oppdatert status på strømforsyningen.
Saken vil bli oppdatert.